mcm2

Sunday, June 19, 2011

Al-Kisah Al-Sabtu

setiap hari merupakan hari-hari yang amat penting dalam kehidupan kita, bukan?
ya atau tidak, itu semua terletak di tangan anda...anda yang mampu mengubahnya...haha
tudiaaa, mukaddimah..bukan main poyo lagi...tapi itulah hakikatnya, hidup ini kekadang memerlukan saat-saat poyo untuk membahagiakan hari kita...
ok, dah cukup untuk intro yang agak macam toya itu...
kali ini, seperti biasa aku akan cuba sedaya upaya untuk me'naiktarikh'kan blog aku yang dah sememangnya bersawang disebabkan post yang agak kurang...
al-kisah aku kali ini tak lain tak bukan pasal al-sabtu...hari yang sememang penuh dengan liku-liku hidup yang amat mencabar dan menyeronokkan..
aku mulakan hari sabtu ini seawal 430am..bersiap sedia untuk ke penang demi sesuap ilmu..dan juga hari untuk men'submit'kan segala bagai assignment...ada la 5 assignment...banyak bukan?! tapi disebabkan hari last nak submit..so, aku agak excited la sikit...perjalanan mengambil masa lebih kurang 2jam untuk sampai ke destinasi yang dituju...USM, gedung ilmu anda !
tapi kuliah kali ini agak singkat masanya jika hendak dibanding dengan sebelum-sebelum ini..yang mana start 8am sampai 530pm saja...lepas tu, boleh balik dah...yabedabeduuuu !
tapi aku teringin la nak ceritakan satu part masa dalam kuliah ini, aku rasa time ni memang lawak gila...masa tu, ada kuiz Sahsiah...kena buat essay bak ang...dah la essay, lepas tu masa 20 minit saja..tajuk pulak on the spot ja bagi...apa lagi..pening dah kepala hotak aku ni..mau tak pening, orang lain semua dok pakat karang baek punya...aku langsung tak mula lagi...sampai campak-campak kertas la aku time tu, betoi-betoi rasa down...down...fire in the hole !
nasib baik la member-member aku ni semua jenis yang 'supportive'..depa la yang bagi idea kat aku apa nak buat..
so, aku pon menyarang la bagai nak rak...bila aku baca balik..tudiaaaa, memang sepatah *aram pon aku tak paham..ayat berbelit-belit...haha, bantai saja la...memang time ni aku takdak idea langsung...ayat dok pusing-pusing kot tu jugak...lawak betoi...ntah la nak dapat berapa markah...lecturer bagitau essay tu 10markah...tapi yang aku dok rasa 2 markah pun belum tentu aku leh dapat...memang barai la essay aku tuh...tensen gak la, orang lain aku tengok konfiden ja dok tulis...aku plak, tulis apa pun taktau...dugaan betoi...takpa la...benda dah lepaih kan...so, kita tunggu dan lihat ja la kan...
then, time nak balik....satu-satunya saat yang aku paling suka ....Makaaaaaaaaaan time !
yahooo...yabedabeduuuu....all time feberet aku tak lain tak bukan...char koew teow permatang pauh...ADAM CKT...memang terbaek...ucapan juta-juta ribu-ribu ratus-ratus terima kasih saya ucapkan kepada mereka yang sudi membelanjakan kami makan kali ini...pergghhh...memang terangkat !!
lain kali boleh belanja lagi kan...kan..kan....haha

nasi lemak telor ikan sardin ka ikan bilis, mana satu nak makan ni?isk konfius aku ?!

so, nak dipendekkan cerita ...aku sampai ipoh lebih kurang pukul 11 lebih jugak la...peluk-peluk cium auni sikit then terus tidoq...mengantuk bak ang..mata dok rasa macam ada gam cap gajah mati ja...jem weh...zZZZZZzzzzzz....

"sekian, daun keladi..lain kali saya cerita lagi"

yang taip,
Fazrul Hakimi Dalili [bukan nama sebenar]
pengerusi JKKKKKK tayar soton

p/s : hari ini masa untuk berehat sepenuh-penuhnya...

No comments: