mcm2

Sunday, March 28, 2010

layan gak yg nih...



aku kebuhsanan....
dan dlm keadaan itu, aku pon tgk youtube la..
tgk video clip yg lawak2 n bengong2...
last2 aku jumpe yg nih....mmg lawak...byk gak la video dr dorg nih...
aku post 1 drp lagu dorg nih...wlupon aku xpaham tp lagu ni guna cover System Of Down...Chop Suey...

p/s : dorg ni dr Filipina....Moymoy Palaboy...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, March 26, 2010

perrgghh..

smlm aku ngn slumber ny g tgk wyg sorg2....tgk cite EVOLUSI KL DRIFT 2....
agak gempak la cite nih....ala2 otai hong kong gitu...
tp yg xtahan tu....ade lak babak jiwang karats ...xbley blah tul ...
tp overall ok la...aku puas ati la cite nih...lgpon cite Melayu kn..gempak la gak ....
pd korg yg plan nk tgk muvee ujg mgu nih...aku sarankan tgk cite nih...
xrugi beb....best...drift sempoi...samseng bapak ny jahat...speking cina maaa...
aku bg rating utk cite ni ---> 7/10



p/s : race mmg gempak beb...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, March 18, 2010

pawa nooh!

Sejarah Malaysia
Mengapa Utara Tak Ditawan Portugis

1508: Alfonso de Albuqurque menyampaikan hasratnya kepada Raja Portugis untuk meluaskan pegaruhnya ke Asia Tenggara ( Melaka pusat perdagangan Asia Tenggara ketika itu ) dan juga laluan penting perdagangan Timur Barat. Raja Portugis bersetuju untuk menyediakan kemudahan bala tentera 158 buah kapal, 15300 ( anggaran ) bagi bala tentera & 300 buah meriam ( artileri )

1509: Portugis menghantar perisik ke Melaka untuk mengetahui keadaan kekuatan pertahanan disana

Oct 1511: Alfonso berjaya menawan Melaka setelah berhempas pulas melawan 5 pahlawan melayu terhandal (Hang Tuah, Hang Lekir, Hang Lekiu,Hang Jebat dan Hang Kasturi) ini adalah mimpi ngeri bagi pihak Alfonso, untuk menawan Melaka serta berlawan dengan 5 Hang bersaudara, mereka perlu mendapat askar tambahan setelah 15k askarnya terkorban dalam pertempuran selama 6 hari itu dengan 5 Hang bersaudara..akhirnya dapat juga menawan Melaka setelah hampir kecewa dan putus asa...

1512: Setahun 12 bulan kemudian Alfonso ingin meluaskan kekuasaannya ke Perlis, Kedah dan P.Pinang, yang ketika itu adalah pusat pengeluaran tebu untuk gula rantau ini,...

Feb 1512: Alfonso menghantar perisik ke Perlis, Kedah dan Pulau Pinang untuk mengetahui kekuatan bala tentera di sana mengikut sejarah, perisiknya telah ke kedai kopi sekitar untuk mendapat segala maklumat yang diperlukan.. .

Seminggu selepas itu........

FEB 1512, Perisik balik ke Melaka untuk memberitakan hasil risikan kepada Alfonso. Di bawah adalah perbualan percakapan antara perisik dengan Alfonso yang selama ini cuba disembunyikan dalam buku sejarah

Perisik 1.2.3: Selamat pagi tuan! ( sambil bertabik )
Alfonso : Selamat pagi!
Perisik 1 : Begini lah tuan, lupakan saja niat tuan untuk menawan Perlis, Kedah & P.Pinang
Alfonso : Huh! Kenapa kuat sangatkah mereka itu......? ( dengan nada marah dan bongkak )
Perisik 2 : Untuk menawan Melaka yang mempunyai 5 pahlawan terhandal Hang Tuah, Hang Jebat, Hang Kasturi, Hang Lekir dan Hang Lekiu pun kita kehilangan hampir 15k bala tentera, inikan pula kita nak menawan Perlis, Kedah dan P.Pinang yang mempunyai beribu ribu hang..
Perisik 3 : Betoi tu tuan...antaranya......

hang sihat, hang buat apa, hang apa khabar, hang lagu mana, hang pi mana, hang nak pi mana, hang kat mana, hang singgah dulu, bapak hang, mak hang, adik hang, tok hang, kepala hotak hang, hang kecoh la, hang pi mampuih dan macam macam lagi hang ada kat sana.....

Mendengar hasil risikan itu Alfonso pun tak jadi nak pi serang disebabkan pengalamannya sebelum ini bersama 5 pahlawan melayu Melaka amat ngeri....... ini kan pula nak berhadapan beribu ribu hang kat situ.


p/s : wakaka..lawak2...aku copy n paste dr fb dr seorang kawan yg mengeTAG aku pasai benda nih...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, March 15, 2010

kompang plez

tahniah!
SEMOGA KEKAL ABADI....

Firdaus & Huslaily

Aswari & Nor Azian [sori...gambaq pengantin P xdan nk snap]..

p/s : kagum aku dgn rakan2 yg berjaya ke alam perkahwinan...chaiyok!
hmm...kpd Mr.Izz ---> singa don't 4get k...haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, March 11, 2010

ada apa dgn ujian

soklan dh bereh disetkan...alhamdulillah...
tgu time nk submit kt ofis...
lega den...
skrg menanti dgn penoh kesabaran ketibaan...sibidibidi sibidibidi....
"SELAMAT BERCUTI KPD YG AKAN BERCUTI"
SEKIAN, TQ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, March 9, 2010

aaarrgghh!

tertekan!
itu saja perkataan yg menggambarkan keadaan aku ketika ini..
mampukah aku mengatasi ny..sama2 kita nntikan...

p/s : sila tekan no.8 d keypad nset anda...sekian,TQ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, March 7, 2010

aku suka!

Wali Band - Yank
silakan donlod mp3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, March 4, 2010

hampeh!

hari ni leh dikatakan hari HITAM dlm idop aku...ini kerana aku telah dirampok...wallet aku kena kebas...tensen aku..
hari ni gak aku ambk MC...coz nk setelkn sume dokumen2 pntg aku yg kena kebas tuh...cilakok ny perampok...lesen, ic, atm kad, kad nikah, duit ....sume hilang...skali ngn wallet aku...siap satu pakej...
dr pg smpe ptg aku dok kesana kemari...p Balai Polis wat report..then p JPN wat ic[kena caj RM60]...pehtu p JPJ wat lesen len[kena RM20].. then p BANK CIMB n MaYbank...kad nikah aku lom p lg pejabat agama...nth ble la aku nk p sana...
dugaan sgh hari ni....aku redha...mgkn ada hikmah di sebalik kejadian nih...

p/s : pelbagai rintangan...paling aku hangen ngn MAYBANK...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, March 3, 2010

Rahsiaku~

hmm...aku ngntuk nih..tp ble brg td xleh tdo pon...adeh...bahaya nih...kang nk g skuL lak..
kompom kt skuL nnti ngntok gaban...
aku pon cm besa la o9 fb...buhsan beb...smbl2 tuh...teringin lak aku nk tgk rahsia personaliti aku...
so, ape lg....aku pon google la...cr ape yg patot...haha...

aku pon terjah laman sesawang nih....
maka muncul la habitat aku...

korg bc la sendiri...kebanyakkan ny betul la...hehe...terok gak aku ni ropeny...tp yg baek pon byk kn....kn nenek kn...

petikan dr laman sesawang tersebut mengenai personaliti insan2 yg dilahirkan pd bulan OKTOBER..
silalah amati seamati ny...haha

"...Suka sembang, suka org yg sayang padanya, suka ambil jln tengah, sangat menawan & sopan santun, kecantikan luar & dalam tidak pandai berbohong & berpura-pura, mudah rasa simpati,baik pentingkan kawan, sentiasa berkawan, hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama, cepat marah , pentingkan diri sendiri , tidak menolong org kecuali diminta , suka melihat dari perspektifnya sendiri, tidak suka terima pandangan org lain, emosi yg mudah terusik >>>>> > >>> > suka berangan & pandai bercakap, emosi yg kelam kabut , daya firasat yg sangat kuat (terutamanya perempuan), suka melancong,bidang sastera & seni, pengasih ,penyayang & lemah lembut, romantik dlm percintaan, mudah terusik hati & cemburu, ambil berat tentang org lain, suka kegiatan luar , org yg adil, boros & mudah dipengaruhi persekitaran , mudah patah semangat...."

tp dlm byk2 tuh...paling aku suke...ni haaaa....
1.suka berangan
2.Suka sembang[yeke...aku ni pendiam je]
3.sangat menawan & sopan santun[...dat me...hehe]
4.pandai bercakap[oh tidak...aku pemalu k]

dh...cukup....kang ade lak yg nyampah ngn aku...hikhik...

p/s : sekian sahaja ceramah saya kali ini...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, March 1, 2010

great again!

lagi satu karya Mr.Shine...yg mengagumkan...
p/s : ble la suara den nk jd cmni...hehe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...