mcm2

Sunday, July 29, 2012

demam oi !

sejak dua tiga hari ni aku tak berapa nak sihat sikit la kan...aku pon tak tau pasai apa jadi lagu tu...
terok dah aku ni...demam ni jarang dok mai kat aku...adoi la !
semoga aku kembali normal macam biasa kembali..


menatang ni la yang dok buat aku demam tak habis-habis lagi ni...hahahahaha
teramat sempoi !

p/s : Seminggu sudah kita berpuasa. Semoga segala amalan di terima, Insyaallah.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, July 26, 2012

tugas

oh mengapa !
tatkala aku sedang menaip coretan ini, aku baru saja muntah hijau dengan menatang yang kat atas tu...naik juling bijik mata aku sedaya upaya menyelesaikannya...masa ada lebih kurang 4 5 hari saja lagi untuk siapkan. kalau tak, kena hantaq surat tunjuk sebab pulak.....macam-macam depa ni...
menatang ni la yang selalu membuatkan kepala aku serabut dan tak tenang...selama ni yang aku dok bebelkan pon tak lain tak bukan....menatang atas ni la....nak tau dak dia nama apa??? 
perkenalkan kepada anda semua....namanya ialah LINUS....taraaaaaaa !! aku rasa orang yang berkecimpung dalam dunia pendidikan pasti amat mengenali 'beliau' ni....

dah la...malas aku nak bebelkan lagi...nanti tak pasai-pasai aku kena cepuk...hahahahaha
masa untuk tidoq ...... zzzzzzzzzz !!

p/s : terima kasih kepada PM kerana sudi menganugerahkan 1/2 bulan bonus kepada kakitangan kerajaan. Alhamdulillah.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, July 21, 2012

Ramadhan

segala yang dinanti kini telah tiba...ahlan wa sahlan ya Ramadhan Kareem...

Selamat Menyambut bulan Ramadhan yang penuh dengan rahmat...

puasa biaq penuh...

p/s : nak sahur apa pagi ni?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, July 16, 2012

tak lama dah

tinggal lagi beberapa hari saja lagi untuk kita semua menyambut ketibaan bulan yang penuh mulia...tak lain tak bukan Ramadhan Al-Mubarak...so, makna kata dah nak kena persiapkan diri untuk menyambutnya....
aku ni macam biasa la kan...sejak dulu hingga sekarang harapan mestilah puasa penuh....Insyaallah.

hari ni dah hari Isnin, puasa dijangka pada hari Sabtu 21hb Julai...tak sabaq rasanya nak puasa...dugaan pon pasti akan datang mencurah-curah...terutama sekali time kat sekolah....paham-paham saja la kan dengan kerenah budak-budak ni....ada satu ketika boleh menyebabkan darah aku menggelegak bak ayaq panas...fuh ! cobaan betoi....

Moga-moga aku dapat menghadapinya dengan penuh ketabahan...

ok, aku dah taktau nak taip apa lagi....cukup la kot setakat tu...

kepada adik aku yang berada nun di kuala nerang tu...belajaq la semaksimum yang mampu...ingat apa harapan dan kata-kata mak ayah hari tu....buatlah mereka bangga dan tersenyum riang...

p/s : hujan yang turun bagaikan mutiara...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, July 6, 2012

Lapang dan sempit

sekarang ni semangat untuk aku berblogging amatlah rendah dan merudum teruk...aku pon taktau sebab apa aku jadi macam tu....
maybe sebab aku dah jarang online guna laptop kot....laptop aku pon jarang aku on...kesian kat laptop aku....huhuh...
di kala aku mengepostkan post ini, aku sedang menggunakan laptop kesayangan aku ni...dah banyak kenangan dan jasa yang telah kau berikan kepada aku....
ok cukup mukaddimah aku tu...ayuh masuk ke bahagian isi nya pulak...
'lapang dan sempit' !! ada apa dengan lapang dan sempit ni....banyak maksud sebenaqnya bagi aku...
tapi aku malas nak cerita panjang, so aku bagi ringkasan saja....ini memudahkan untuk aku menaip....

lapang - lapang dada aku semenjak dua menjak ni...lepas ja aku habis exam USM hari tu, memang hati aku tenang dan lapang....seronok betoi rasanya....untuk sem akan datang aku pon taktau bila nak mula pulak...lagi satu, aku happy tengok auni dah makin besaq dan bertambah cerdik...macam-macam 'words' dia dah boleh cakap...walaupon, tak berapa nak jelas dan bunyi lawak sikit tapi bagi aku itu dah memadai...selari dengan usia auni....kagum aku ! 
aku jugak rasa lapang atas sebab yang aku sendiri taktau macamana nak jelaskan.....tapi yang pasti aku rasa amat lapang sekarang ni.....melainkan kalau aku dok pikiaq bab kerja...yang tu membuatkan aku jadi sempit....woooo ~~

sempit - aku jadi sempit bila masuk bab kerja...kerja LINUS dah mula masuk dalam otak aku...saringan tahun 1 dok mai dah....banyak sangat nak buat...sampai rasa nak muntah bila mengadap budak-budak buat ujian lisan...sebab dok ulang benda dan soalan yang sama....ni tak mai lagi soalan bertulis lagi...mai yang tu, kompom muntah hijau la aku....aku pon taktau apa dah jadi dengan aku ni...lagi satu, aku dah mula rasa sempit dengan telatah sesetengah parents anak murid sekolah aku...diulangi sekali lagi, sesetengah parents...kalau dah tak puas hati tu, elok la jumpa dengan tuan badan tu sendiri, bawak berbincang elok-elok dan bukannya dok jaja cerita yang kadang-kadang tu tak berapa nak betoi...aku pon tak paham dengan orang yang berperangai macam ni....cerita kot belakang mau saja, bila mai kot depan takmau pulak....apa punya orang daa....manusia oh manusia....ada saja yang kena....aku pon bukanlah sempurna sangat, ada jugak salah sana salah sini kan....tapi, sekurang-kurangnya bawak la berbincang...kan itu lebih berhemahkan....dah la...malas aku nak ambik port dengan orang macam ni....nanti jadi lagi sempit aku...hahaha

ops, dah panjang pulak bebelan aku ni....
cukup la tu ......

p/s : sedap pulak dapat makan 'koko krunch' ni...nyuummm...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, July 1, 2012

Jalan-jalan bagi penat

haha...kembali lagi aku di dalam kancah percoretan ini....percoretan??? ada ka bahasa macam ni....bedai  saja labu...kali ni aku nak cerita sikit pasai trip hujung minggu aku bersama famili....trip yang ringkas dan padat.

ceritanya aku pi cameron highlands bersama wife, auni, mak dan jugak akmal. saja aku nak pi cameron sebab nak bawak auni....lagipon, sejak auni lahir sampai sekarang aku tak pernah bawak auni lagi pi cameron...so, kira ok la plan aku ni...mak dengan akmal pon ada sekali, lagi sempoi la...aku pi senang ja...pi pagi balik petang...seperti di jangka, cameron memang sesak dengan orang dan kereta...jem sana jem sini...

auni dua kali muntah dalam kereta...sebab jalan dia kan kona sana kona sini, baring sana baring sini....makanya, auni pon pening la....dua kali aku berenti tepi jalan...auni mabok terok ! kesian auni....takpa, tu semua sebagai permulaan kan .....chaiyok my princess....

ok cukup setakat tu, aku rasa semua orang dah tau lokasi mana yang wajib singgah bila pi cameron kan...so, tak payah la aku nak cerita panjang-panjang lagi....dah malas nak taip....hahahaha

tapi satu saja yang bermain di fikiran aku....cameron highlands dah tak sejuk macam dulu...berangin saja aku rasa....mybe sebab banyak sangat pembangunan kot...ada baik ada buruk kan....dulu kalau aku pi sana, comfirm aku pakai baju tebai-tebai...tapi sekarang ni, aku pi pakai t-shirt biasa ja....dah tak perlu lagi pakai sweater bagai nak rak....kat situ kita dah dapat bezakan dulu dengan sekarang kan....
aku rasa orang penting dan orang atasan kat sana perlu rancang dan laksanakan sesuatu yang mampu mengekalkan tahap kesejukan seperti dulu....kalau tak, cameron nanti jadi macam ipoh la jawabnya....lain macam saja panasnya....

ok, dah cukup melalut tu...jom tempek gambaq pulak...macam biasa la kan, aku mesti lupa bawak kamera punya...so, guna la kamera handphone cabok aku ni...gambaq banyak...tapi aku ambik sikit sudah la kot sebagai syarat kan....




3 keping sudah cukup la kan...nak tempek banyak-banyak nanti orang muak pulak tengok kan....hahaha
gambaq aku macam biasa mesti takdak punya...sebab aku tak hensem, letak gambaq orang yang penting dalam hidup aku sudah mencukupi.....muuaaaahhh !

p/s : pagi nanti jom tengok finale ....SPAIN vs ITALY, taktau nak sokong mana...tengok saja.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...