mcm2

Saturday, July 31, 2010

sedap !

mgu lepas secara kebetulan aku tgk Majalah 3....
time tu, story pasal student M'sia study kt jepon...jd penyanyi n wat album...
aku pon dgq la lagu dia...sedap weyh....wlupon aku xpaham sepatah harem...
nama dia Aizdean....dia glemer kt jepon nun...kt M'sia lom lg...


p/s : aku nk kena blajaq bahasa jepon ni nk bg paham lagu nih
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, July 30, 2010

adeh

aku pon xpaham ngn diri aku nih...awat xtau ?
aku skrg ni asek xsenang ati je....a.k.a resah semacam....

resah ~> tidak tenang hati, rusuh hati, gelisah, gugup: ia kelihatan ~ dan serba salah; mereka telah ~ menanti; ~ gelisah resah; beresah, beresah-resah berada dlm ke­adaan resah, berusuh hati: sejak petang tadi ia beresah-resah sendirian di katilnya; meresah menjadi resah: sebentar kemudian ia ~ lagi; meresahkan menyebabkan resah: panas yg ~ badan; keresahan 1. perihal (keadaan) resah: senang dan tenang ayunan langkahnya bagaikan tidak ada suatu ~ menekan benaknya; 2. mengalami resah: teruk betulkah? Karim ~.

haaa...tudia...aku siap bg takrifan lg ...skali ngn contoh ayat tuh...hehe....dh cm cekgu dh aku nih...
ok2...kembali ke topik asal...
mybe aku terlalu byk pikir kot...mcm2 benda aku pikir....smpe kdg2 tuh....
aku keje pon rs xselesa...
masalah ape yg aku pikir pon aku xto...
dlu aku pnh jd cmni....smpe makan minum pon xtentu...muka nmpk normal...tp dalaman sape yg tau...sbb ape aku jd cmni?...hm...

dah2....lebih baek aku p bancuh milo ais....mybe leh kurangkn keresahan aku nih....

p/s : Ya Allah....Engkau berilah kekuatan kpd diri hambaMu ini....Amin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, July 27, 2010

ingatlah

dimulakan dgn....


disudahi dgn....

begitulah sehari dalam hidup kita
mudah mudahan dirahmati ALLAH

p/s : moga2 senantiasa d berkati dari Yang Maha Esa...Amin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, July 26, 2010

utamakan keselamatan



hmm...ujg mgu ni mmg aku agak bz la kn...aku kembali ke kg halaman ku d penang....tp kt cni aku nk share la ckt ngn hampa sume....kejadian ni kt highway masa aku otw balik dr melawat adik aku d MRSM Transkrian, Nibong Tebal....
naaahhhh....ambik kau !!....tayar lori tercabot....bkn 4 tapi 8 tayar...bahaya btul...aku xsempat nk snap gambar kete Waja yg remuk kesan drp hentaman tayar lori tu ...tragis gak la kn...xto org yg dlm kete tu slamat ke x??...
kesan drp kejadian nih...hgway abes jem abaq ang....kete pakat dok bratoq....trmasok skali ngn kete aku....sabaq je la...
huhu....ngeri oi....

p/s : ingtlah org tersayang....utamakan keselamatan...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, July 21, 2010

sakai gila....
semangat ayam !!

p/s : ayam V katak...sape yg menang?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, July 20, 2010

kata dan pujangga

apa itu pujangga?
apakah erti ny istilah ini?
menurut kamus dewan [edisi yg ke brp aku pon xpasti]...pujangga bermaksud spt berikut :
1 - 1. pengarang sajak (syair dll) yg agung dan tinggi mutunya; 2. ahli fikir, ahli sastera (bahasa); kepujanggaan perihal pujangga (karang­-mengarang kesusasteraan), sifat-sifat pujangga.
2 - 1 pengarang sajak dll yg tinggi nilainya. 2 orang yg bijak pandai; ahli fikir.

apa itu kata pujangga?
aku nk ckp pon xto....hehe...aku dh refer kt kamus dewan...maksud lbh kurg cmni :
1 - kata hikmat;
2 - perkataan orang bijak pandai yg mengandungi pengertian yg tinggi;
klu xpercaya...naahhh try tgk kt sini

pasti hampa dok penin' awat yg post aku kali ni agak skema lipas kn...haha...ni sume gara2 PGL la...yg aku tgk aritu...smpe skrg ni pon aku stil dok dengaq lagu Bagaikan Sakti...pergghhh..mmg best beb !!
lg sato, cite PGL kn byk pujangga...bahasa bapak tinggi....mau penin' nk paham....
so, teringin lak aku nk tempek kata pujangga kt post aku kali nih....bahasa kita ni mmg tinggi darjat ny klu btul2 d perhalusi....tp aku ni lom layak lg ni study menda nih...ilmu xcukup tinggi lg...dok merapu leh la...kuikui...itu la aku !!....ish3...

hayati lah.....

”Berfikir sejenak, merenung masa lalu adalah permulaan yang baik untuk bertindak.”

“Rahsia untuk berjaya ialah menghormati orang lain.”

“Yang telah berlalu biarkan ia berlalu, yang mendatang hadapi
dengan cemerlang.”

“Banyak perkara yang kita ingini, tidak semua yang akan kita
dapat.”

“Andai air usaha itu bisa kita teguk, teguklah sehingga ia kering dan
basahan tawakkal bakal mendingin di ruang tekak.”

“Seorang yang tidak bersifat penyayang, tak akan dapat
menghasilkan karya yang terbaik.”

“Untuk mencicip kemanisan, perlu bermula dengan mengupas
kepahitan.”

“Berbuat baik jangan sekali, buatlah berkali-kali.”

dan yg paling aku suka ~> “Kita bermula sebagai seorang yang baru.”

p/s : mula lah dgn Bismillah....d sudahi dgn Alhamdulillah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, July 18, 2010

Bagaikan Sakti

cinta agung....tiada penghalang ny..

Hang Tuah
"Setapak melangkah
Dua langkah ingatan kanda pada dinda"

Gusti Putri Retno Dumillah
"Adinda bersumpah
Jikalau kekanda tidak kembali
Adinda akan menyusul kekanda
Meminjak pada tanah yang sama
Bernafas pada udara yang sama"

Hang Tuah
"
Layar berbelok-belok
Sauh dibungkar di tempat tenang
Yang tinggal hati tak elok
Yang pergi hati tak senang
Bila sampai waktu
Kita akan bersama.."




p/s : br pas layan PGL d astro citra...fuuhhh...best !!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, July 17, 2010

kena tag !

oh...tq again to EL NINO[nama br yg aku cipta utk sedari EL]..hehe...kerana telah mengetag beta !!
beta berasa kagum skali....
jd, inilah jawaban ny...

tajuk tag : JusT snaraikan ToP 5 benDa/perkara yG mngkin PeRnah/ msiH Jdi kEgiler an KorG..

1 ~ Gila dalam perlakuan....maksudny....aku ni leh d kategori kan dlm golongan yg perangai gila2...tp dlm diam la...a.k.a gila2 diam....uik...ade ke istilah nih...aku bedal sj la....jnji tu la diri aku yg sbnrny....pd org yg first time jmpe aku, kompom depa akan ckp aku ni somboN ....[yg pasti...aku xla sombon...just malu je]

2 ~ Gila tgk bola...maksudny aku ni peminat setia bola sepak...pantang ade game...msti aku tgk...tmbh2 WC 2010 yg br lepas nih...setiap game aku tgk....smpe mata aku rabak la abaq ang !!...tp xpe...tu sume kepuasan diri bg aku.....yg pntg njoooOOoy !!

3 ~ Gila cite korea....maksudny...aku suke tgk drama n filem korea....aku pon xto pasaipa aku jd lagu nih....ni sume bermula ketika aku brposting d jb....pantang ade cite best2..kompom aku donlod...xpon aku bli dvd pirate.....drama bersiri yg paling best bg aku FULL HOUSE, SANG DOO LET GO TO SCHOOL, WONDERFULL LIFE, SPRING DAY, IRIS n etc....byk sgt nk list kt sni...thn 2014 pon xabes....

4 ~ Gila fb....maksudny....setiap kali aku o9...kompom aku bukak fb a.k.a fesboooobz...aku pon xto ape yg best sgt ngn fb nih....tp skrg ni aku mmg dlm kategori fb tegar....sehari x berfb mcm sehari rasa ny[ape ayat nih...]

5 ~ Gila men futsal....maksudny....skrg ni aku dh kembali aktif men futsal...thn lepas aku mandom sat....ni kes aku d tranfer kn ke hulu perak la nih....adoi...tp skrg ni aku bersyukur...aku kembali aktif bersukan...sehatkan bdn la....semakin hari semakin tua....kuikui...

ok2...aku rs ckp la setakat tu....kang klu aku boh byk2 gila nih...mau jd gila aku nnti....haha
ape2 pon....ingt !!
kita haruslah BERSYUKUR DENGAN SEGALA APA YG KITA ADA....

dlm pd tu ~> aku nk tag blk kt mmbr2 aku d luar sana...sila jwb tag ku ini...ada paham??
1. Mr.Isani
2. Cik Zaitul Fazila
3. Cik Asz Hana si belalang tempur
4. Cik Awan9
5....aku dh blur ~~

p/s : fuhhh....penat oo pikir...hehe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, July 16, 2010

benarkah ?

" RON95 dan diesel dikurangkan sebanyak 5 sen seliter manakala LPG dikurangkan sebanyak 10 sen sekilogram.

Ini bermakna petrol RON95 dijual pada harga RM1.85 seliter manakala LPG berharga RM1.85 sekilogram.

"RON97 tidak lagi diberikan subsidi. Ia tertakluk kepada apungan secara terkawal, dengan harga ditentukan oleh mekanisme harga automatik."

benarkah apa yg telah digembar-gemburkan oleh media...dan ckp2 orang d sekeliling berkaitan hal d atas??....
klu nk diikutkan hal d atas akan berkuatkuasa pd hari ni bersamaan 16 July 2010...
hmm..nk dkt puasa n raya ni mula la mcm2 bnda nk naik harga....itu la ini la...ish3...ini sume leh mendatangkan ketidakpuasan hati para rakyat jelata...kenapa perkara ini selalu ny berlaku setiap kali tiba sesuatu peristiwa penting...


p/s : asek2 naik je mnyk nih...pasni aku nek basikal la p keje...amcm?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, July 15, 2010

new



klik utk tumbesaran

aku kagum wlupon dh terlambat...jersi yg aku oder ngn mmbr aku dr kL dh smpe tghari td...btul2 time aku nk gerak g keje....alhamdulillah...sume ny selamat smpe kt aku...thanx zul kopek....jasamu d kenang senantiasa...
aku bli 2 jersi....brasiL n nederland....
brasiL mmg team feveret aku...so, aku beli la....manakala nederland...aku suke kaler oren...team xbrp suke sgt...haha
rega jersi sehelai RM35....2helai x RM35 = RM70.....
murah ke mahal???
aku bli je la...bkn sng nk dpt rega cmni....

p/s : mmg mantap beb....[smgt nk pakai ttp ade wlupon WC 2010 dh abes]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, July 14, 2010

susu or usus ?

sblm aku memulakan bicara aku nih, aku nk gelak dlu.....wakakaka !! muahahaahahahaa...
aduh...haha....kuang....
aku gelak ni bkn ape pon, just nk tenangkan fikiran n sihatkan bdn...gaya idop sihat la katakan...
tp kali ni, aku sj nk boh cite pasal susu nih...
ramai org ckp susu bkn sj elok utk baby...tp elok gak utk org remaja..dewasa...veteran...n sume2 la....dlm tv tu iklan mcm2 psl susu nih...sume byk ingtkan kita psl kepentingan tulang ke kala tua kelak...aku tua kah?...lom lg rasany...tp rs ny mnuju ke arah itu .....
ape yg penting...tulang haruslah kita jaga...drp repot...hehe...nnti jd cm dlm cite P.Ramlee tuh..Ali Baba...muda2 dh tulang repot...
tp skrg ni, rega susu mahal xhengat kn...br2 ni aku beli Anlene 19-50thn tuh ~> RM 19.90@500g....ckt je ....tp xpe...nk sihat ny psl ...aku beli je la...
tp dlm aku dok bc kt tenet nih...ade gak bahan len yg leh gantikan susu...
ni info aku yg telah bc...

pengganti susu :

1. Sayuran hijau adalah alternatif terbaik utk kalsium dalam tulang. Kale, bayam, collard, Romaine, wortel kaya akan kalsium, kalium, magnesium [sayoq apa la nih...yg aku tau bayam ja...]
2. Almond susu menyediakan protein, kurang lemak dan gula yang sangat mudah dicerna. Asam lemak dalam kacang almond hampir sama dengan susu manusia.
3. Kacang kaya dengan kalsium dan lebih mudah untuk menyerap.

p/s : pasni segala jenis mak nenek kacang kena la mkn...utk tmbhkn kalsium...haha !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, July 12, 2010

viva !

viva espana ! viva iniesta !

peeeergghhhh...
mantap wei spain men pg td...mmg patot mng la kn...
penguasaan bola yg amat hebat...nederland xdak lgsg chance nk mng...
robben lak buang pluang yg dok ada...1 by 1 pon xgol....casillas kebal beb...
wlupon aku ni bkn sapoter spain...tp aku mmg mnt ngn cara dorg men bola...
mn2 team pon yg fight ngn dorg nih, saheh penin' cmne la xmau bg dorg ni x control ball...

maka dgn ini, tamat la sudah FIFA WC 2010....

p/s : mmg puas hati la game td pg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, July 11, 2010

finaLe

Nederland V Spain
The Oranje V La Roja
game yg amat d nnti2kan akan tiba...xlm je lg..
tgl bbrp jam .....
230am....
sape yg bakal jd World champion yg baru....
aku xto nk sokong team mn...just nk tgk je...
tp aku rs Spain akan menang kot...
hmm...nederland pon leh mng gak...
nth la....kuikui...konpiuz aku !

aku rs cm nk sokong Nederland je...tp aku rs Spain yg akan menang !!

p/s : hrp2 time game nnti, mata aku segar bugar...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, July 8, 2010

penghujung

p mai p mai...
dh nk hampir sbln dh WC 2010 berlangsung...a.k.a dh sbln aku tdo xcukup...mataku rabak...
game pon dh masok finaL dh pon...
awal pg senin nnti...
Spain V Nederland
tp jgn lupa...ada 1 game lg ...3/4 place ny...awal pg ahad
Uruguay V Germany
kpd team feveret aku ~> sila cuba lg pd 2014 k...utk edisi 2010 ni, awal2 lg dh bungkuih....
yg penting, aku ttp menyaksikan setiap game WC kali nih...wlupon kdg2 tu, mata aku terpejam dgn sndiri ny...hehe
tgk !!....betapa setia ny aku ngn bola nih...sggp nk tgk gak wlupon mata ni nk bukak pon pedih smcm je...

p/s : dh xto nk sokong team mana time final nih...tgk je la...team yg menang tu la aku sokong..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2nd semi

lg 1jam 30mnt...
aku menanti..
menunggu...
dgn penoh kesabaran dan ketabahan yg jitu...

Germany V Spain...
sape yg mng??
sama2 kita saksikan nnti...

jangkaan aku meleset pasal Uruguay leh mng ngn Nederland...
hrp2 jangkaan aku Germany mng kali ni berjaya...


p/s : aku penyokong celop germany ...hehe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, July 6, 2010

1st semi

awl pg sok, 1st semi akan berlangsung....

Uruguay V Nederland..

2 2 team aku xsokong...haha...plg aku xmnt..nederland [brasiL kalah ngn depa nih]..so, nnti aku nk sokong uruguay..sato2 ny wakil south america yg tinggal dlm WC 2010 nih..depa ni men best gak..aku harap depa leh kalahkan nederland si oren tuh...tipis pon jd la...jnji menang kn...
aku rs2 game ni nnti abes ngn xtra time, xpon penalty...
haaa...tp yg plg pntg skali...aku haruslah bersedia dr segi mental n fizikal utk menyaksikan game nih...wlupon pd keesokan hariny aku ade xtvt koko kt sek...
bola lg pntg...4thn skali tuh...bkn sng nk tgk...
be ready !!

10 leh men...9 kena gantung

jgn syok sgt...kalah kot !!

p/s : team Nederland xbest...tp jersi OREN dia best..aku dh beli weh..haha
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, July 3, 2010

melo @ teh ?

at last...brasiL are out of the WC 2010...what a shame !!

it's all about MELO....his passing ~ own goal ~ red card

what we should call him for all that...is't Man of the Match ??
i don't think so...
the Brazilian 6th title hope is gone...

Brasil V Nederland

1st half ~> Brasil played best ever futboL...joga bonito^
2nd ~> Nederland shows the world...what a shame 4 brasil !!
and the result 2-1.....
brasil is the losing side..

p/s : msh lg xleh tdo...gara2 kekalahan yg xleh d trima nih...berkabung !!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, July 2, 2010

futsal

esok 03.07.2010....
sek aku akan menyertai pertandingan futsal sempena hari guru 2010...
harapan yg tinggi utk meraih sesuatu....
so, sek aku d undi dlm kumpulan C...game stat kul 800am....fuyoo...awal gile...dh la mlm ni nk tdo lwt...
World Cup kn...
cayalah C4 = SK Pengkalan Pegoh....chaiyok !!
tudia...jadual

p/s : BrasiL....mlm ni msti menang ......c'mon BrasiL
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, July 1, 2010

tidak

mana mungkin gajah bermain jengkek2 d kala hari mendung !!

p/s : stil d awang2an...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...