mcm2

Wednesday, August 29, 2012

cuti sudah habis !

seminggu dah berlalu, makanya cuti habis la....dan aku kembali ke sekolah. walaupon hati ni masih lagi keberatan untuk menghadapi budak-budak yang pelbagai ragam, mau tak mau kena jugak la...lepas raya, merdeka pulak dok mai. makanya, jumaat ni aku cuti la...eh, silap ! bukan aku sorang ja tapi seluruh Malaysia la kan...tapi kepada yang kerja shift tu kena la keja kan....

Selamat Hari Merdeka Malaysia ke-55....janji jangan tak janji !!

"oppa is gangnam style....op op op op oppa gangnam style !!"

hahaha....lawak+menarik betoi lagu ni...layan jugak la..aku suka tengok MV dia...menari memang style la, sempoi dok ada....

layan tangkap leleh pon sempoi gak ni...



p/s : mata dah mengantuk. sila tidoq !
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, August 21, 2012

sederhana

aku baru lepas solat sunat aidilfitri...auni pulak baru lepas mandi...peace y'all !

gambaq raya tahun ni 2012...macam biasa, aku takdak baju raya...t-shirt saja.

kat taiping, auni baru lepas mandi..aku pulak pakai songkok senget + spek kalerful
Alhamdullillah, bersyukur kita kepada Allah kerana diberi peluang untuk meraikan Syawal di atas kejayaan melaksanakan tanggungjawab Ramadhan. seperti biasa, pabila Syawal mesti la cuti kan..so, aku akan menggunakan peluang yang ada ni dengan aktiviti pulang ke kampung...untuk tahun ni, raya pertama dan kedua aku beraya di Kg. Gajah terlebih dahulu dan jugak di Taiping...Penang pulak maybe raya ke-5 baru nak sambut kat sana. Raya aku tahun ni bersifat sederhana. takdak la sakan sangat. lagipun, aku dah biasa dengan sederhana ni...tak beria-ria sangat. yang penting, dapat bertemu dengan orang tersayang. amin.
lagi satu aku nak habaq, tahun ni aku takdak baju raya....hahaha...pasaiapa takdak? pasai aku tak pi beli la...apa lagi...rasa macam malas ja nak beli...baju lama dok elok lagi...pakai ja mana yang ada tu kan...wasatiah la katakan....

gambaq rasmi raya takdak pun...cuma dok ada gambaq biasa-biasa saja la...jadi la kan dari takdak langsung.

p/s : auni main sakan...bila malam tidoq sampai mengigau-ngigau..auni oh auni...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, August 17, 2012

Bergema takbir

Ramadhan di penghujung...Syawal menanti dengan penuh keterujaan. 

begitu cepat masa berlalu. nampaknya semua orang pakat dok tak sabaq nak raya. semua pakat balik kampung untuk bertemu keluarga. bertemu dengan sanak saudara yang lama tak jumpa. bermaaf-maafan salah silap. Insyaallah lusa bersamaan dengan hari Ahad 19 Ogos 2012, kita akan menyambut Aidilfitri. kat radio pun, dok dengaq lagu raya saja. 

aku pun tak sabaq nak sambut raya jugak. tapi tak la terlampau nak sambut sangat macam zaman kanak-kanak dulu. zaman dulu lagi syok, dok atuq rumah nak pi kutip duit raya. hahahahaha....syok ooo...sejarah aku menunjukkan aku ni memang suka pi kutip duit raya, sampai form 3 pun aku still pi kutip duit raya. ngaku darjah 6 la, nak UPSR la .....hahahaha...dapat la duit raya lebih bila kata macam tu. konon-konon nak beli buku rujukan la apa la. itulah kenangan raya aku. memang syok. rumah mana yang bagi duit banyak tu, raya pertama sampai raya ketiga dok pi rumah yang sama. dressing baju lain-lain. rumah mana pulak yang dok bagi sekupang tu memang kena kutuk la dengan aku. tak padan sungguh, rumah besaq bagai nak gila...tapi duit raya bagi sekupang ja...ada ka patut?? aku dengan memaber siap bagitau kat budak-budak lain jangan dok pi rumah tu....hahahaha....jahat wei !

itu dulu la, sekarang ni tiba giliran aku pulak bagi duit raya kat orang...al-maklum la dah keja kan....so, paham-paham ja la....bagi banyak mana tu tak penting, yang penting ikhlas di hati tu...betoi dak?!

berhari rayalah kita dengan sederhana...jangan membazir...itukan amalan syaitan....jangan lupa memohon kemaafan dengan kedua ibubapa kita....sesungguhnya kita banyak melakukan kesalahan. percayalah....

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2012

p/s : dok ulang lagu 4u2c tak henti-henti ni....layan !
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, August 12, 2012

Ku akui !


Katakan padaku kekasih
Kesilapan yang pernah ku lakukan dulu
Ternyata aku yang harus di persalahkan
Ku akui

Aku leka dengan kerjaya ku
Mengejar kekayaan di dunia ini
Betapa hancurnya mu laluinya
Ku akui

Jika dapatku mengulangi
Perjalanan cintaku bersamamu lagi
Akan ku jaga
Sebaik-baik cinta ini

Kini ku rasa kehilangan
Kusedar betapa pentingnya kau disisi
Yang slalu ada
Yang slalu rindu
Terhadap diriku

ooooooooooo...Wow

Jangan, jangan,
Jangan ku ulangi lagi...

Jika dapatku mengulangi
Perjalanan cintaku bersamamu lagi
Akan ku jaga
Sebaik-baik cinta ini

Kini ku rasa kehilangan
Kusedar betapa pentingnya kau disisi
Yang slalu ada
Yang slalu rindu
Terhadap diriku

p/s : aku kecewa ! 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, August 11, 2012

Penghujung

Alhamdulillah, syukur....sebab aku dah kembali mengaktifkan blog ni...tapi aku pon taktau kerajinan ini akan kekal sampai bila. aku rasa hampir sebulan aku tak sentuh blog ni. kiranya sepanjang Ramadhan, inilah kali pertama aku buat entry. ok, aku nak cerita bab Ramadhan dulu, Alhamdulillah aku dapat melaksanakan ibadah puasa sebaik mungkin. hanya Allah saja yang tau setakat mana sempurna Ramadhan aku kali ni. Moga-moga diterima OlehNya. Insyaallah. pejam celik pejam celik dah hujung dah Ramadhan, tinggai lebih kurang seminggu saja lagi nak sambut Syawal. aku tengok orang dah berpusu-pusu dok prepare barang-barang nak raya. tapi bagi aku pula, takdak apa yang aku rasa nak belikan untuk diri aku ni. banyak yang aku fikirkan hanya untuk orang di sekeliling aku saja. contohnya, anak isteri, mak ayah, adik-adik, sedara, pengasuh anak aku. dok fikir apa yang aku nak bagi kat depa ni semua. tapi tahun ni, aku rasa macam nak beli seluaq jeans la satu sebab seluaq yang dok ada la ni yang semakin barai dan lunyai. hahahahaha. aku harap raya kali ni aku dapat membuahkan senyuman pada orang di sekeliling aku. tak kira la walaupun hanya sedikit senyuman. yang penting senyuman itu ikhlas dari hati depa kan. 
bab 2 pulak, cerita pasai alam pekerjaan aku. Alhamdulillah, aku sebagai kakitangan gomen telah dikurniakan bonus raya sebanyak setengah bulan gaji. syukur sangat-sangat. sebab ia dah banyak membantu dan meringankan beban aku. paham-paham ja la kan, raya mesti nak pakai duit banyak. bonus tu dah pon dibayaq pada 9hb yang lepas. aku dengaq cerita minggu depan yakni 13hb nak masuk gaji pulak...awainya la...bahaya ooo kalau gaji masuk awai ni. mau dok pandai plan duit tu. kalau tak, jenoh nak korek bila sampai hujung bulan depan nanti. 
bab 3 pulak pasai aku nak raya kat mana tahun ni. aku pon taktau macamana aku nak sambut raya tahun ni. sebab apa? sebab mem besaq aku kena keja malam pulak time raya ni. so, aku buat kesimpulan bahawa tahun ni maybe aku beraya di rumah mertua aku dulu la kot. then, barulah rumah mak aku. agak tak best bila tau mem kena bertugas time raya. fuh. tapi nak buat macamana kan. itu dah menjadi sumber rezeki kita. mau tak mau kena la terima. 
bab 4 pasai auni raudhah. fuh. tak larat nak kampoi dah la ni. bueh yang amat. kuat main, kuat bercakap, dan kuat merap. auni oh auni. jadilah anak yang solehah dan mampu membanggakan ibu dan ayah mu kelak. amin.

setakat tu saja la kot ...aku pon dah tak larat nak taip dah. lagipon aku nak pi tukaq pampers auni sat. dah dok keluaq aroma yang menyamankan dah tu...okla semua. bertemu lagi kita di masa akan datang.

selamat berpuasa dan selamat menyambut aidilfitri yang bakal menjelma.

p/s : cuaca kat ipoh ni semakin hari semakin panas terik dan perit. Ya Allah.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...