mcm2

Friday, July 6, 2012

Lapang dan sempit

sekarang ni semangat untuk aku berblogging amatlah rendah dan merudum teruk...aku pon taktau sebab apa aku jadi macam tu....
maybe sebab aku dah jarang online guna laptop kot....laptop aku pon jarang aku on...kesian kat laptop aku....huhuh...
di kala aku mengepostkan post ini, aku sedang menggunakan laptop kesayangan aku ni...dah banyak kenangan dan jasa yang telah kau berikan kepada aku....
ok cukup mukaddimah aku tu...ayuh masuk ke bahagian isi nya pulak...
'lapang dan sempit' !! ada apa dengan lapang dan sempit ni....banyak maksud sebenaqnya bagi aku...
tapi aku malas nak cerita panjang, so aku bagi ringkasan saja....ini memudahkan untuk aku menaip....

lapang - lapang dada aku semenjak dua menjak ni...lepas ja aku habis exam USM hari tu, memang hati aku tenang dan lapang....seronok betoi rasanya....untuk sem akan datang aku pon taktau bila nak mula pulak...lagi satu, aku happy tengok auni dah makin besaq dan bertambah cerdik...macam-macam 'words' dia dah boleh cakap...walaupon, tak berapa nak jelas dan bunyi lawak sikit tapi bagi aku itu dah memadai...selari dengan usia auni....kagum aku ! 
aku jugak rasa lapang atas sebab yang aku sendiri taktau macamana nak jelaskan.....tapi yang pasti aku rasa amat lapang sekarang ni.....melainkan kalau aku dok pikiaq bab kerja...yang tu membuatkan aku jadi sempit....woooo ~~

sempit - aku jadi sempit bila masuk bab kerja...kerja LINUS dah mula masuk dalam otak aku...saringan tahun 1 dok mai dah....banyak sangat nak buat...sampai rasa nak muntah bila mengadap budak-budak buat ujian lisan...sebab dok ulang benda dan soalan yang sama....ni tak mai lagi soalan bertulis lagi...mai yang tu, kompom muntah hijau la aku....aku pon taktau apa dah jadi dengan aku ni...lagi satu, aku dah mula rasa sempit dengan telatah sesetengah parents anak murid sekolah aku...diulangi sekali lagi, sesetengah parents...kalau dah tak puas hati tu, elok la jumpa dengan tuan badan tu sendiri, bawak berbincang elok-elok dan bukannya dok jaja cerita yang kadang-kadang tu tak berapa nak betoi...aku pon tak paham dengan orang yang berperangai macam ni....cerita kot belakang mau saja, bila mai kot depan takmau pulak....apa punya orang daa....manusia oh manusia....ada saja yang kena....aku pon bukanlah sempurna sangat, ada jugak salah sana salah sini kan....tapi, sekurang-kurangnya bawak la berbincang...kan itu lebih berhemahkan....dah la...malas aku nak ambik port dengan orang macam ni....nanti jadi lagi sempit aku...hahaha

ops, dah panjang pulak bebelan aku ni....
cukup la tu ......

p/s : sedap pulak dapat makan 'koko krunch' ni...nyuummm...

No comments: