mcm2

Sunday, July 1, 2012

Jalan-jalan bagi penat

haha...kembali lagi aku di dalam kancah percoretan ini....percoretan??? ada ka bahasa macam ni....bedai  saja labu...kali ni aku nak cerita sikit pasai trip hujung minggu aku bersama famili....trip yang ringkas dan padat.

ceritanya aku pi cameron highlands bersama wife, auni, mak dan jugak akmal. saja aku nak pi cameron sebab nak bawak auni....lagipon, sejak auni lahir sampai sekarang aku tak pernah bawak auni lagi pi cameron...so, kira ok la plan aku ni...mak dengan akmal pon ada sekali, lagi sempoi la...aku pi senang ja...pi pagi balik petang...seperti di jangka, cameron memang sesak dengan orang dan kereta...jem sana jem sini...

auni dua kali muntah dalam kereta...sebab jalan dia kan kona sana kona sini, baring sana baring sini....makanya, auni pon pening la....dua kali aku berenti tepi jalan...auni mabok terok ! kesian auni....takpa, tu semua sebagai permulaan kan .....chaiyok my princess....

ok cukup setakat tu, aku rasa semua orang dah tau lokasi mana yang wajib singgah bila pi cameron kan...so, tak payah la aku nak cerita panjang-panjang lagi....dah malas nak taip....hahahaha

tapi satu saja yang bermain di fikiran aku....cameron highlands dah tak sejuk macam dulu...berangin saja aku rasa....mybe sebab banyak sangat pembangunan kot...ada baik ada buruk kan....dulu kalau aku pi sana, comfirm aku pakai baju tebai-tebai...tapi sekarang ni, aku pi pakai t-shirt biasa ja....dah tak perlu lagi pakai sweater bagai nak rak....kat situ kita dah dapat bezakan dulu dengan sekarang kan....
aku rasa orang penting dan orang atasan kat sana perlu rancang dan laksanakan sesuatu yang mampu mengekalkan tahap kesejukan seperti dulu....kalau tak, cameron nanti jadi macam ipoh la jawabnya....lain macam saja panasnya....

ok, dah cukup melalut tu...jom tempek gambaq pulak...macam biasa la kan, aku mesti lupa bawak kamera punya...so, guna la kamera handphone cabok aku ni...gambaq banyak...tapi aku ambik sikit sudah la kot sebagai syarat kan....




3 keping sudah cukup la kan...nak tempek banyak-banyak nanti orang muak pulak tengok kan....hahaha
gambaq aku macam biasa mesti takdak punya...sebab aku tak hensem, letak gambaq orang yang penting dalam hidup aku sudah mencukupi.....muuaaaahhh !

p/s : pagi nanti jom tengok finale ....SPAIN vs ITALY, taktau nak sokong mana...tengok saja.

No comments: