mcm2

Sunday, July 10, 2011

Perihal makan

bila cerita bab makan ni memang syok la kan...tambah pulak makanan yang simple-simple tapi sedap..begitulah yang terjadi kat aku semalam..selepas menemani mak menakan dan sepupu membeli sebijik laptop, kami terus ke Padang Polo...tujuan utama bukan la nak joging ka apa ..tapi hanyalah nak makan laksa kedah ...aku baru ja first time sampai tempat tu..tak tau pulak kat situ ada makan yang sedap...
so, tanpa membuang masa...kami terus pekena laksa kedah 5 mangkuk..bungkus 1 untuk ma'am aku yang keja petang..semangkuk harga dia RM2.50..tapi kat situ kalau hampa beli 5 dapat free 1 laksa...sempoi jugak depa punya strategi marketing...amat menarik perhatian pembeli...haha
lepas tu, aku pekena cendoi pulut....sedap weh...walaupun harga dia agak melampau Rm2.50...tapi bagi aku kira berbaloi la jugak sebab cendoi dia memang sedap...pulut pun belambak...kira mantap la ...sambil-sambil tu pekena keropok lekor pulak...lembut aje !
kiranya petang tu perut aku memang diberi layanan istimewa la...sampai rasa macam nak pi lagi tempat tu....
memang terbaik depa punya laksa kedah, cendoi pulut dan jugak keropok lekor...

syok weh pekena cendoi ni !

tudiaaa, licin habaq hampa..


p/s : ada lagi sebungkus dalam peti ais kat rumah aku ni...ada sapa-sapa mau ka?

No comments: