mcm2

Monday, August 1, 2011

sebelum dan bermula

sebelum
hujung minggu lepas merupakan hujung minggu yang agak sibuk...agak la..
aku mengambil kesempatan cuti 2 hari untuk pulang ke kampung halaman walaupun seketika saja..aku balik penang hari jumaat malam selepas balik dari sekolah..stay kat penang sehari saja yakni sampai sabtu petang..sebab malam tu wife aku kerja ...shift malam..so, faham-faham je la kan..walaupun sehari saja, tapi aku tetap nak balik jugak sebab dah hampir sebulan aku tak balik kampung..tapi bila ja aku sampai kat depan rumah parent aku, terkejut aku bila aku dapat tau adik aku 'accident' ...terus aku risau..dah la mak ayah aku kata adik aku tak ingat apa dah, bercakap pun merepek dan ulang-ulang benda yang sama...jemmmm !
aku bersyukur adik aku hanya mengalami minor injury saja..calaq balaq ja lebih..yang lain semua ok...alhamdulillah..dapat la mc 5 hari..semoga cepat sembuh wahai adikku !
then, aku sempat pi tengok baby yang baru lahir ..Muhammad Afif Muhaimin..anak kepada Abg Chik dan Kak Mas..kiranya sepupu kepada Auni la kan...wow, auni dah ada geng ! comel ja aku tengok..nak pegang tapi tak berapa nak berani sebab kecik sangat..2.2kg saja beratnya..macam auni dulu 3.2kg..besaq la sikit...so, aku mengambil pendekatan tengok saja gelagat afif muhaimin..tak lama lagi auni akan tambah lagi satu 'geng bas sekolah' ..tungguuu !
lepas tu pulak, aku bersama mak dan family terus ke MRSM Transkrian, Nibong Tebal..jumpa adik lagi sorang, akmal...dia dah lama tak balik...lagipun, dah lama jugak aku tak jumpa dia..sebulan lebih gak la..sempat la jumpa sat..sebab aku pi jumpa dia bukan time melawat..so, dapat jumpa sat saja la..
bila dah setel semua...balik ipoh balik....tata penang, jumpa lagi....
hari ahad pulak, aku pi taiping...rumah tok aku...saja la pi sana bawak auni ...boleh la dia jumpa 'nyang' dia kan dengan pak menakan dan kaum kerabat...bukan main syok lagi auni dok main dengan 'nyang' ...sampai tak tidoq-tidoq jadinya...haha
fuhhhh, memang padat la hujung minggu aku kali ini...
syukur dapat bertemu keluarga dan sanak saudara...

bermula
hari ini bermula 1 Ramadhan..selamat berpuasa kepada seluruh umat Islam di mukabumi ini...
semoga amalan kita bertambah kepada Yang Maha Esa...
puasa wei jangan tak puasa...
ok, sahur untuk pertama kalinya pagi tadi...aku bersahur secara solo...makan nasi koboi saja...
mudah.my betoi...haha

p/s : cabaran bermula petang ini di SKPPL...Ya Allah, kuatkanlah semangatku dan tabahkanlah jiwaku...amin

No comments: