mcm2

Friday, August 19, 2011

Besar periuk, besarlah keraknya !

Assalamualaikum dan selamat pagi...
sekarang jam menunjukkan pukul 1:38am bersamaan dengan 19 Ogos 2011 hari Jumaat..mataku masih lagi cerah bak cuaca siang tadi..

walaupun sebentar tadi sempat melelapkan mata buat seketika...namun, keaktifan auni membuatkan lenaku terhenti...lantas mengepungnya yang ke sana ke sini...haha
auni oh auni...lewat sungguh menidurkan diri malam ni...sehingga terpaksa menggunakan teknik 'kegelapan' untuk melenakan auni...Alhamdulillah, teknik itu nyata sekali berhasil...
tahniah kepada wifeku yang sudah mabuk kemengantukan..
ok, itu adalah intro untuk anda semua. update serba sedikit mengenai aktiviti auni.

kalau hampa tengok pada tajuk aku kali agak ke arah perbincangan ilmiah sikit kan....ya dak?
bukan apa, tetiba saja aku rasa macam nak luahkan apa yang terpendam dalam hati aku ni...

besaq periuk, besaqlah keraknya...betoi dak?...aku rasa memang betoi la statement ni..
aku nak cerita sikit la pasai diri aku sendiri..takmau sentuh atau sabitkan orang lain dalam hal ni..sebagai kakitangan kerajaan, baru-baru ni kan telah dikhabarkan dengan berita yang amat dinanti-nantikan oleh seluruh warga...tak lain tak bukan BONUS la...apa lagi...
setengah bulan gaji untuk bantuan menyambut perayaan Aidilfitri yang bakal tiba...
Alhamdulillah, aku pun dapat la merasa bonus tu...tapi, dengan sekelip mata saja..cerah habis...haha
mana pi pun aku taktau...nak kata beli itu beli ini, takdak la sangat...sikit-sikit saja...sama macam tahun-tahun lepaih..beli mana nak guna saja...takdak la kata nak bergaya sakan...bagi aku dan jugak prinsip hidup aku...selagi boleh guna, selagi tu lah aku guna....
ada orang dok kata yang aku ni kuda la, sep la, itu la ini la....kata pi la...aku nak heran apa kan..aku tau kemampuan aku setakat mana....kalau aku mampu, pasti aku dapatkan...kalau tak, aku berangan ja la...haha
maksud aku kat sini, bila kita dapat banyak..maka yang nak habiskan jugak akan banyak...ya dak?! itu bagi aku la...kot bagi hampa lain ...lain la...
kekadang tu, pernah jugak la jadi kat aku sampai tak boleh nak bernafas la...sesak nafas tak ingat punya...hanya Allah saja yang tau time tu...kawan-kawan? entah la ke mana hilangnya...
keluarga? aku ni pattern susah nak libatkan keluarga dalam masalah aku...so, aku hanya diamkan diri selagi mampu...dan cuba sedaya upaya untuk mengatasinya....
itu sebab la, kita ni kena sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada dan dapat...jangan terlalu mengharapkan sesuatu yang lebih...dah dapat banyak, nak banyak lagi...haaaa, nanti mula lah jadi macam-macam....Allah nak tunjuk kat kita ni senang saja...

oleh itu, kita kena sentiasa beringat...berwaspada...bersiap sedia dengan segala kemungkinan yang bakal berlaku...

macam la dengan "besaq periuk, besaq la lagi keraknya"

sama-sama la kita renung bersama...walaupun, kekadang tu kita sendiri pun tak akan faham ....
Semoga Allah memberkati kita semua...Insyaallah.

p/s : dunia....dunia jugak...akhirat jangan lupa nooohhh !
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: