mcm2

Sunday, August 21, 2011

kesabaran

entry kali ni ringkas dan padat.

hujung minggu aku kali ni banyak dihabiskan di rumah saja. sabtu di rumah. ahad pun di rumah.
hujung minggu kali ni aku transform jadi Mr.Mama menjaga auni...ma'am qeja shift petang..apa yang boleh aku katakan satu saja..Mr.Mama --> memang memerlukan kesabaran yang tinggi untuk tugas ni..walaupun, aku hanya perlu menjaga seorang saja, tapi penatnya ...fuhhh, percayalah...memang penat ...melayan segala ragam auni....
sampaikan tak boleh nak buat kerja lain langsung...nak kena mengadap auni saja...tinggal sat pun tak boleh...merata-rata dia pi...jenuh la nak kampoi...
bagi minum susu, bagi tidoq, bagi mandi, bagi pakai baju, salin pampers sebab berak, bagi mainan, bagi macam-macam la...

tapi, bila dikenang-kenangkan balik..aku kecik-kecik dulu pun macam tu la jugak...kesian kat mak aku penat jaga aku dulu...huhu..terima kasih, mak...abang dah banyak susahkan mak dulu..

so,
aku amat 'respect' la kaum ibu ni...mereka mempunyai ketahanan mental dan fizikal yang amat tinggi...
walaupun apa yang jadi, mereka tetap menjalankan tugas dengan baik..tanpa sebarang rasa sesalan dan rugutan..
Andalah superhero yang paling hebat !

p/s : auni oh auni....penat ayah..tapi takpa...ayah tetap sayang laju-laju kat auni...muaaahhh !
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: