mcm2

Wednesday, April 13, 2011

tak selesa

dua hari lepas, badan aku ni rasa tak sedap ja..sebab utama adalah aku sakit kepala yang sangat-sangat...rasa macam nak pecah kepala ...
sebelum ni pernah jadi jugak, tapi takla seteruk ni...sampai ramai yang dok kata aku kena 'high blood pressure' a.k.a darah tinggi...ish, takkan la aku nak kena kot...muda lagi ni...30-an pon belum sampai...takkan la...
so, pada firasat aku la kn, punca utama aku dok sakit kepala bagai nak gila ni tak lain tak bukan..kompom pasai kerja...aku dapat rasa beza sejak dari awal tahun lagi...tahun ni aku banyak mengajar tahun 1...sampai 10 kelas..hampa paham-paham ja la perangai depa semua ni...memang menyakitkan hati dan otak.....so, stress pon menyerang la diri aku ni...tu yang dok buat sakit kepala ja ni...
nak kata sebab makan, mustahil ! ....sebab aku ni bukannya jenis yang makan macam-macam...
so, semalam aku, wife, auni, mak ngah, nana n rina pergi la hospital batu gajah...aku mintak tolong dengan mak ngah nak buat 'BP Test' ....saja nak check aku punya tekanan darah...risau jugak aku nih...
setelah di'check' Alhamdulillah...aku normal....sihat...cumanya kadar nadi aku ja rendah...sebab apa, aku pon tak tau...


risau jugak aku ni...takkan la aku nak kena 'migraine' kot...stress punya pasai la ni...mintak simpang la kan...

p/s : ni pon kadang-kadang sakit kepala tu dok mai...adoi !

No comments: