mcm2

Monday, September 12, 2011

hujung minggu

hujung minggu aku kali agak padat...bak kata tepet suatu ketika dulu "paip moto ang bunyi padat wei...padat...padat...padaaaaaaat !"
sabtu dan ahad sememangnya full dengan pelbagai aktiviti...yang mana bagi aku aktiviti yang amat sihat...tengok la aku sekarang ni, amat sihat walafiat...
hari sabtu aku dimulakan seawal pagi dengan aktiviti LDP di sekolah..yang mana aku ada aktiviti sukan...10 jenis sukan aku kena libatkan diri...amat menarik bagi aku, sebab aku ni memang jenis yang suka bersukan ...tapi kalau dok saja dengaq ceramah ka taklimat ka memang leboh la aku tidoq...bosan wei !
macam-macam game la aku main pagi tu..hoki, bola keranjang, takraw, bola sepak, badminton, ping pong, olahraga dan macam-macam lagi la...tak berapa nak ingat dah...sebab syok sangat dok main...lagi satu penat gelak ...sebab memang lawak la bila yang main semuanya geng guru-guru kan...pecah perut gelak...segala bagai gelagat dan ragam...paling syok main hoki la...siap guna penyapu dengan payung lagi buat main .....gila lawak ! macam-macam....kira kreatif la kan...haru betoi !
lepas main tu, ada jamuan raya sikit-sikit...makan la apa lagi....bab ni memang aku suka la...makan sampai lebam la orang kata...menu macam biasa la kan..menu raya...standard la kan...makan sambil borak bersama geng-geng guru ....
setel ja makan...kena masuk balik dalam lab...sambung balik aktiviti LDP...tapi.....tapi....aku tak masuk pun...haha...malas gila nak masuk dalam tu...so, aku lepak la kat luaq...sambil tengok budak-budak training rugby...
pukul 12 lebey setel...balik rumah terus....then, leboq la...tidoq !
petang sikit pi open house pulak...rumah pengasuh auni...pekena mee kari dengan roti sorai a.k.a roti jala....pergghhhh...memang terbaik !
yang paling aku suka ayaq dia la....nama apa aku pun taktau...tapi memang lazat la....sluuurrrppp ! meleleh oooo....haha....then, pi batu gajah pulak...melawat famili ayahngah aku pulak....
hari ahad aku bermula seawal pagi jugak...pukul 830am gerak ke taiping...lepas wife aku balik keja ja, terus gerak....pi tengok tok aku yang baru keluaq wad kat hospital taiping...sebab penyakit kencing manis...biasa la kan...lepas raya ni...makan pun susah la nak kontrol kan...lagipun, tok aku pun dah tua dah...memang efek la....mak dan ayah aku pun ada jugak...mai dari penang...
aku dok kat taiping sampai pukul 2pm ....then, gerak balik semula mai ipoh...sebab nak pi open house GB aku kat bercham...pi konvoi ramai-ramai...semua pakat kumpul kat McD Tambun...sampai ja rumah GB..apa lagi, balun la...aku pun dok tengah lapaq kan...jauh drive kan? haha....macam biasa la...bila dah jumpa geng-geng pening ni...gelak tak ingat la bila sembang....aiyo, pening !
lepas tu, aku dengan famili pi batu gajah ...pi hantaq ayaq ubat untuk ayahngah aku....tok yang buatkan ayaq tu....sampai ja rumah ayahngah aku, makan lagi....rezeki kan....bihun goreng....memang sedap la....tak dapat di sangkal lagi....
fuhhhh, penat wei...serious penat....sampai rumah ja...aku dan auni terus lentok...mata sepet ja...sebab mengantuk tahap gaban ....wife pulak pi keja....shift malam kan....
huhu ~~~

kesimpulannya, hujung minggu aku padat lagi mampat...makan dan makan....sampai lebam. rezeki semuanya ...Alhamdulillah..

p/s : semoga tok kembali sihat ...banyak-banyakkan rehat dan makan ubat..

No comments: