mcm2

Friday, March 9, 2012

SSM On SBPA Off

Alhamdulillah. itu saja yang dapat aku katakan. segala rezeki datangnya dariMu Ya Allah.

ini berkaitan dengan pengumuman pagi semalam berkaitan kakitangan kerajaan pasai SBPA....aku dengan teruja menunggu sejak awal pagi lagi nak tengok live pasai pengumuman tu....

ternyata penantian aku berbaloi sebab gaji penjawat awam naik.

pada pahaman aku.....gaji penjawat awam akan naik sebanyak 13% untuk gred 1 - 54.
cola aku pun naik jugak RM50. kenaikan tahunan pulak ikut gred RM80 - RM320...
syukur....rezeki auni.....

tadi aku tengok berita kat tv, pengerusi CUEPACS bagitau maybe tunggakan gaji yang baru ni akan dapat seawal-awalnya penghujung Mac ataupun selewat-lewatnya bulan April....lega aku dengaq....
effective januari tu...fuuhhh !!

segala teka-teki sudah terjawab....walaupun begitu, banyak jugak la aku terbaca artikel kat internet pasai ada yang tak berpuas hati dengan kenaikan gaji ni....sebab dalam paper minggu lepas, CUEPACS ada bagitau yang depa kemungkinan gaji akan naik dari RM700 hingga RM2500 mengikut gred....last-last dalam pengumuman tadi hanya 13% saja naik...

pada pandangan aku la kan...kalau kerajaan bagi naik gaji macam yang dalam paper tu, kompom negara nanti gulung tikaq la....nak robek mana duit banyak-banyak nak bayaq gaji kakitangan kerajaan yang ramai ni.....ye dak? itu pandangan aku la kan.....taktau la orang lain punya pendapat macamana....

satu lagi yang aku dok pikiaq kan...senang pulak kerajaan batalkan SBPA tu ...padahal depa dah guna banyak duit untuk SBPA ni....pi meeting sana pi taklimat sana....dok cerita pasai SBPA ni semua....takkan la depa taktau apadia kekurangan SBPA ni...
hmmm, musykil betoi la...hahaha...biaq pi la kan....benda dah lepas....tapi duit yang dah depa labuq tu macamana....dah leboq habis kan....rugi tu...

lepas tu pulak aku dok rasa harga barang pakat dok naik la nanti....naik melambung macam mail lambung la kan....hahahah

apa-apa pun, aku berterima kasih kepada pihak kerajaan yang memberi kenaikan gaji ni....
semoga aku semakin rajin bekerja lepas ni.....mampu ka?

aku yang menurut perintah.
sekian.

p/s : adoi la....assignment USM dok bertimbun dok mai....tak paham satu habuk pon....punggah !

No comments: