mcm2

Saturday, March 31, 2012

Lumrah dunia

dah dekat seminggu dah aku tak update blog aku ni...sebab apa aku jadi lagu ni?
sebabnya kerja terlampau banyak...sampai nak update blog pon dah malas...kerja yang dok tak berenti-renti beratuq....pi sekolah pening dengan LINUS, balik rumah pening dengan TUGASAN USM...nak tidoq pulak, kepala otak dok pikiaq pasai lumrah dunia....oh, otak aku senantiasa dok berpikiaq....sampai satu saat tu, terlintas kat kepala aku ni mengatakan tak lama lagi aku boleh jadi ting-tong....dunia dunia....

ok, aku start dengan kisah aku di sekolah dulu...kerja LINUS semakin bertambah...saringan yang sedia dok ada pon tak larat nak kampoi..ni kan pulak saringan khas.....macam-macam orang atas ni dok suruh aku buat...sampai masa tak cukup sentiasa....balik rumah pon dok pikiaq pasai kerja....di saat aku dok menaip ni pon, LINUS aku tak setel-setel lagi...minggu depan nak buat saringan khas pulak....lepas tu, saringan tahun 1 pulak....lepas tu nak mark paper yang berlambak-lambak pulak...oh....ni satgi sapa yang dok baca post aku ni kata aku ni kuat mengeluh la tak bersyukur la apa la....sebenaqnya memang aku nak mengeluh pon...sebab kerja tu semakin membebankan minda aku....stress aku bila dok buat kerja-kerja ni....tapi nak buat macamana, rezeki aku kot arah ni...so, kena redha...dan bersyukur sebab Allah masih lagi memberi kekuatan kepada aku buat semua ni...syukur.

kisah kedua pulak, pasai kerja jugak...tapi lain sikit dari sekolah aku...ni pasai assignment USM yang bersusun nak kena buat...ada 8 semuanya....aku baru dok pulun buat 3...sebab 7 April ni nak kena hantaq dah...tiap-tiap malam tidoq lambat...dok mengadap laptop...surf sana surf sini cari bahan....sampai juling mata habaq ang !
tula, sapa suruh gatai sangat pi mintak sambung belajaq...padan muka ang ! pandai-pandai la redah....
yalah....gaji cek ni kecik ja....tu yang dok pulun sambung belajaq ni...nak merasa gaji besaq pulak...hahahaha.....lambat lagi nak habis nun......2015 ! tudiaaaa aih...jenoh keraih la nak tunggu....Insyaallah...

last sekali, hal yang amat memeranjatkan aku...perkara yang tak dijangka telah berlaku....2 3 hari aku rasa tak senang...asyik dok pikiaq benda tu ja....tapi lama kelamaan, bila aku pikiaq balik...ada hikmah semua tu....mudah-mudahan aku mampu menangani semua tu...
dan aku berharap bahagia hendaknya....
hal apa??? hahahaha...nanti la aku bagitau...ni aku bagi teaser ja dulu....tungguu !

p/s : tukaq background la sat....nafas baru pulak...haha

2 comments:

Cik Asz Hana said...

xdijangka??
nk bg auni adik kah?
haha

tayar soton said...

cik asz hana oii>> mmg tak dijangka...tungguuuuu....hahahaha