mcm2

Wednesday, August 4, 2010

cikgu salah??



hmm...mlm td hal ni kuar berita...pasal pelajar serang guru...setelah d amati byk kali...hal ni mybe jd kt negeri sabah @ sarawak kot....cikgu tu plak semenanjung kot...mybe belah utara...pasai loghat depa tuh
kenapa pelajar ini terlalu kurang ajar??
dlm berita tu ada part depa interview presiden NUTP...yg xbest ny siap ckp salah cikgu tu kerana mencabar pelajar...sepatot ny guru kena mesra pelajar...n bla bla bla....
apa pendapat hampa??...bg aku....bla aku tgk vid nih, aku respek la ngn cikgu ni ....dia lgsg xsentuh pelajar tuh...ini menunjukkan ckgu tu dh byk bersabaq ngn pelajar tuh dan tau peraturan berkaitan dgn pendidik nih...dia just naikkan volume suara dia sj...tu pon kes pelajar tu dok melalak cm kena sampok setan...ape ke hal pelajar nk tengking2 ckgu....aku agak sensitif la isu nih...apa2 yg jd....sume ny hentam ckgu....ckgu yg salah...ckgu yg xreti nk didik .....ckgu yg xmesra alam....klu hampa tgk balik....ckgu mana dalam dunia ni yg nk mesra alam ngn pelajar cmni???....kurang ajaq gila...siap perli2 lg...ulang2 ckp ckgu...perghhhh....mmg panas la kn !!
aku dlu pon penah jd pelajar....wlupon aku xpuashati ngn mana2 ckgu ...aku xdak la smpe nk sound n serang ckgu...
pelajar zaman skrg dh byk berbeza ngn zaman aku dlu...ckgu semakin tidak d hormati...malahan klu salah, siap kena saman lg....apa nk jd nth ngn dunia skrg nih...aku pon xpaham...
profesion perguruan semakin hilang taring ny....ckgu2 skrg dh xdak org nk back up....
harap2 ada la jalan penyelesaian yg setimpal....yg adil....

p/s : klu aku jd ckgu tuh, dh lama dh bdk tu kena tabooh ngn aku...kurang ajaq sgt !!
tatkala aku dok menaip nih...aku stil rasa cm marah ....

2 comments:

EL said...

klu ckgu laki marah serius aku takut..tpi klu cikgu pompuan ngamuk..huhu kecut perut gak beb

p/s: slalu tnya anak2..korg nak sy marah2 ke..happy2 hri nih? emmm..

tayar soton said...

EL>>tula...anak murid zaman skrg ni dh xmcm dlu....keras kepala semacam je....

den pon slalo ckp cm2...nk mare ke nk hepi....hehe