mcm2

Sunday, November 13, 2011

Santapan Malam

MC dok gubra tu !

Sabtu, 12 November 2011 - Hotel Seri Malaysia, Ipoh.
Sekolah aku mengadakan satu majlis makan malam akhir tahun 2011 SK Pengkalan Pegoh..Majlis kalau nak ikutkan mula pukul 8pm...tapi selaku AJK yang berdedikasi, aku pukul 6pm dah kena ada kat perkarangan hotel...buat apa?? buat apa lagi, persiapan tempat la...nak angkat hamper yang berlambak-lambak, hadiah, barang elektrik dan macam-macam la....lepas tu, susun semua tu elok-elok...baru la cantik kan....
sambil-sambil tu, aku buat 'rehearsal' sikit dengan partner aku....aku kena jadi MC ....hahaha....tak boleh blah langsung....lawak rasanya....aku ni jadi MC?? pergghhhh, memang ganjil, pelik, ajaib....tapi apakan daya, tugas tetap tugas kan...nak tak nak kena la jalankan sebaik mungkin...aku pon praktis punya praktis siap dengan pantun lagi...memang mantap habis la aku time ni....hahahahahahaha
so, nak dipendekkan cerita....majlis bermula jam 830pm....dan setel pada jam 1030pm...
acara malam tu simple saja....ucapan, makan, cabutan bertuah, hadiah misteri dan jugak busana tercantik....cabutan bertuah la syok sebab hamper punya la banyak...boleh dikatakan semua yang datang semua dapat....sebab ramai jugak cikgu yang tak datang dinner...
tapi bagi aku....majlis malam tadi memang sempoi...sebab relax saja....
aku yang jadi MC pon sempoi ja...takdak langsung rasa stress ka apa ka....awal-awal tu gubra la jugak kan...mau tak gubra, aku ni mana la pernah jadi MC untuk majlis besaq-besaq macam ni....
Alhamdulillah, syukur tugas dapat dijalankan dengan baik...

aku pi dinner bawak family skali....ma'am dan auni folooowww.....
tapi tak berapa nak best sangat sebab ma'am dan auni tak berapa nak sihat....demam dan cir-bir....
walaupon macam tu, kira berbaloi la jugak sebab dapat makan sampai lebam dan jugak dapat hamper gedebak besaq....hahahahah...rezeki tu....amin.

sekian, terima kasih.

p/s : saya memohon kemaafan di atas terlanjur kata semasa jadi MC semalam....bergurau senda sesama kita....mengeratkan lagi silaturrahim, insyaallah.

No comments: