mcm2

Thursday, September 6, 2012

kerisauan

dah lama rasanya aku tak update blog aku ni...disebabkan kesibukan dan juga kemalasan yang terlampau....
ni pon dok rasa malas gak nak update...tapi keinginan nak update tu ada sikit...so, aku pon cuba la kan...

first thing first...baru-baru aku berada dalam keadaan kerisauan yang agak tinggi...risau pasai apa?sapa? tak lain tak bukan pasai anak aku yakni auni raudhah. auni baru ni kena admitted kat hospital besaq ipoh pasai acute tonsilitis. tapi yang nak jadi cerita tu, sebab utama aku bawak auni pi hospital tu sebab dia asyik muntah-muntah bila minum susu ka makan ka minum ayaq masak ka....sampai badan jadi lembik...bila aku panggil pon dah takdak respon. auni yang selalonya tersangat la aktif....bila jadi macam tu, risau la aku...sapa yang tak risau kan bila anak jadi macam tu...

alkisahnya macam ni, sebelum auni muntah-muntah ni, auni terjatuh masa aku dan wife pi jalan-jalan kat taman rekreasi...auni jatuh 'tetomoih' ada la luka kat kepala, lengan, lutut, pipi....calaq sana calaq sini...lebam pipi...semua la...dahi berlubang...darah la jugak....so, aku takut auni ada head injury...sebab muntah-muntah. tapi bila pi kat kecemasan, doktor kata auni sakit tonsil. tonsil dia dah bengkak. so, doktor pon bagi la nasihat supaya auni kena admitted sebab badan terlalu lemah dan yang paling penting, auni takleh nak makan...bila masuk ja, pasti akan keluaq balik on the spot. auni masuk wad dan kena drip antibiotik dan ayaq...nak bagi badan kembali ada tenaga....

sebak aku tengok auni bila dalam keadaan lemah macam tu, taktau nak kata apa lagi dah...walaupon, ada orang yang kata tu perkara biasa ja, tapi bagi aku ia satu yang amat menyedihkan...sebab auni memang seorang yang sangat aktif...tak dok diam. tapi tetiba jadi lemah ja...fuhhh...

Alhamdulillah, dua hari dok wad...auni semakin ok...dan boleh keluaq wad. auni kena makan antibiotik supaya tonsil tu mengecut dan pulih seperti sediakala balik. dikala aku dok taip post ni, auni dah semakin pulih...makan pon dah ok sikit...cuma ubat ja payah sikit nak makan...kena paksa jugak la...

Semoga auni cepat sembuh. ayah dan ibu sayang auni. muaaaaaahh !

Ya Allah, Engkau lindungilah anakku ini. amin

p/s : 'tetomoih' bermaksud jatuh tersungkoq....hehe

No comments: