mcm2

Monday, December 5, 2011

Musim cuti

sekarang ni dah masuk bulan Disember...makna kata dah dekat 2 minggu dah aku bercuti...cuti sekolah la kan...walaupon, sekolah dah cuti tapi aku tetap tak rasa macam cuti...otak tak lapang...sebab banyak dok memikirkan masalah study aku...pasai USM..tak lain tak bukan, pasai tugasan a.k.a assignment yang sememangnya belambak-lambak...setakat ni dah lima tugasan aku dah submit....syukur...
tapi ada lagi tiga dok menanti nak kena buat....berat-berat jugak tu....aku ni jenis yang banyak fikir pasai benda-benda yang tak setel lagi...otak tu asyik serabut saja.....sedang bercuti pon hati rasa tak senang....ini semua gara-gara tugasan....
ramai orang dok kata...kena la susah-susah dulu, then barulah boleh senang....anggap itu semua satu cabaran baru dalam hidup...ye tak?
nanti ada lagi satu kuliah terakhir sebelum nak serabut dengan exam pulak....17hb Disember nanti, yang mana date ni merupakan date untuk submit tugasan yang ada lagi balance tiga tu....
fuuuhhhh.....penat wehhh !!
tapi nak buat macamana kan...merungut pi la...beletiaq pi la...mau tak mau kena la jugak buat....
sapa suruh ang apply ambik degree sangat kan...padan muka ang ! hahahahahaha

Insyaallah, segala kesusahan ini akan diganti dengan kesenangan di suatu masa nanti....kan nenek kan....hahaha

p/s : cuti sekolah tahun ni aku rasa sat sangat....tengok-tengok nanti dah nak bukak sekolah, adoi !

No comments: